Złożoność instrumentów perkusyjnych (kotły, bębny, talerze, czynele itp.) sprawia iż w tym przypadku warto zastosować technikę wielomikrofonową. Dodatkowo mikrofony te muszą się charakteryzować dużą selektywnością zbierania dźwięku (by nie wystąpiły niepożądane przesłuchy) oraz możliwością równego przenoszenia pasma akustycznego przy dużych skokach ciśnienia powietrza. Przy takich ograniczeniach doskonale sprawdzają się mikrofony dynamiczne o super czy nawet hiperkarioidalnej charakterystyce. Tłumią one doskonale dźwięki dochodzące z boku i z tyłu jednocześnie dobrze zbierając dźwięk z przodu. Wadą tego typu mikrofonów jest występowanie efektu zbliżeniowego, czyli nienaturalnym eksponowaniu niskich częstotliwości przy zbliżeniu mikrofonu do źródła dźwięku. Aby zniwelować ten efekt, w torze dzwiękowym danego instrumentu szeroko stosuje się filtry górno-przepustowe. Można również użyć mikrofonu pojemnościowego, jednak wcześniej warto się zapoznać z jego parametrami, a w szczególności maksymalnym przenoszonym poziomem ciśnienia akustycznego określanego w dB SPL (patrz rozdział 1.4), gdyż ze względu na delikatną membranę tego typu mikrofonu, niezmiernie łatwo go uszkodzić. Przykładowe rozstawienie mikrofonów zostało przedstawione na rys. 23.
46. A shure educational publication: Microphone techniques for studio recording, 2004,http://cdn.shure.com/publication/upload/447/us_pro_micsmusicstudio_ea.pdf, 19.IV.2014
I znów to się stało. I znów zremiksowałem Kasię. Tym razem przy okazji konkursu ogłoszonego…
Po kilku latach milczenia wydałem nową EPkę dla moskiewskiej wytwórni Intricate Records. Tym razem nieco…
Temat ten powtarza się ilekroć na mały ekran wchodzi serial wyprodukowany w Polsce, nie ważne…
Zupełnie nie wiem jak to się stało, że nie wrzuciłem tego numeru do siebie na stronę…
"Play it On" to lekka propozycja na wiosnę/lato 2016! Charyzmatyczny wokal Kasi i przyjemna kompozycja…
Dwójka gości, dwa miejsca, dwa różne światy. W piątek odwiedziła Kraków Kasia Malenda, która zaśpiewała jeden…